Köszöntelek az oldalamon!

Ha Te is szereted a kézzel készült natur háziszappanokat, akkor itt a helyed :)

Én teljesen beleszerettem úgy a készítésébe mint a használatába, és ígyekszem itt a lehető legtöbb infóval szolgálni.

Ha kérdéseitek, észrevételeitek vagy akár egyéni igényetek lenne. Írjatok bátran, rendeléssel kapcsolatban is ide írhattok!

enciszappanmaniaja@gmail.com


Kövessetek a facebookon is:

https://www.facebook.com/EnciSzappanmaniaja?ref=hl

2013. március 27., szerda

Szappanok érési ideje

Szappanjaimat hideg eljárással készítem melynek lényege, hogy különféle zsírokat és olajokat lúgoldattal elszappanosítok. A szappan kiöntése és megszilárdulása után több hétig (min. 4 hétig) kell érlelni őket,amíg beáll a bőrnek kedvező ph érték.A kész szappan ph értéke 8-10.5-ig változhat. Az ipari szappanok általában 10.5-esek, a kézzel készült szappanok ph értéke 8.5 is lehet. A kézműves szappanok többsége ezzel az  eljárással készül.

Honnan tudjuk hogy kész a szappan?

Ez egy fontos kérdés. Ha a szappan felvágás után pihent már pár hetet, azaz ért, akkor tesztelhetjük, hogy alkalmas-e a használatra.

Használati próba: a kész szappant használhatod először kézmosásra, majd ha semmilyen kellemetlent nem tapasztalsz, próbáld meg az érzékenyebb részeknél is, pl. hónalj. Ha a bőröd viszketni kezd, vagy csíp, fáj a szappan használatától, akkor érleld még a szappant egy pár hétig, és próbáld újra.
Én mindig feltüntetem a szappanjaimon hogy mikortól használható! Ettől függetlenül érdemes előbb tesztelni mert nem mindenkinek egyformán reagál a bőre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése